Mire fel a nagy felhajtás? Hogyan készülnek a sztárok a nagy napra? Hogyan dől el, hogy ki mit vesz fel? Miért fontos a vörösszőnyeg, és miért számítanak a beszédek? Olvass tovább, ha érdekel a válasz ezekre a kérdésekre!
Az Oscar-díj a nemzetközi filmes szakma legnagyobb elismerése, ezért is olyan hatalmas eredmény, hogy idén egy magyar film, a Saul fia is a díjazottak közé került. A nemzetközi díjazottak közül mindenki Leonardo DiCaprióval van elfoglalva, aki az általános vélekedés szerint már évek óta kiérdemelte az arany szobrocskát – és idén végre meg is kapta. A hosszas várakozás talán neki nem tett jót, de nekünk igen, hiszen fantasztikus meme-ek születtek ebben a témában, nem beszélve a retró számítógépes játékról.
A díjazottak mellett azonban minden évben felmerül a divat kérdése, de a könnyed(nek tűnő) téma mellett komoly társadalmi ügyek is szóba kerülnek. Már láthattátok a Stíler csapatának kedvenceit, összegyűjtöttük a legmenőbb színészeket, és a szépsségtrendekről is volt szó. Jöjjenek hát azok a tények, amelyekről kevesebb szó esik, pedig mindent megmagyaráznak!
1. A díjátadót több száz millióan nézik, a világ 225 országában közvetítik a televízióban vagy online.
2. A rengeteg néző természetesen nem csak néz, kommentel is: 2015-ben 58 millió Facebook poszt és 800 millió Twitter poszt született az Oscarral kapcsolatban.
3. Így aztán az esemény reklámértéke felbecsülhetetlen: egy 30 másodperces reklámszpot 2.2 millió amerikai dollárba, azaz majdnem 627 millió forintba kerül.
4. A készülődés már a gála előtt jóval megkezdődik: a színésznők ilyenkor mindent megtesznek azért, hogy tökéletes formába lendüljenek a díjátadóra. A következő lépés az arc rendebhozatala – speciális kezeléseken vesznek részt, amelyek friss, üde, és ráncmentes végeredményt ígérnek. Már itthon is elérhető a Natura Bissé kezelése, ami az egyik legnépszerűbb Hollywoodban is.
Jessica Chastain és a csapat, aki felkészítette az Oscarra (@elizabethstewart1)
5. Az élő televízió és online megjelenések mellett ez a gála a napi és hetilapok, illetve havi magazinok hasábjain is kiemelt szerepet kap.
6. Így aztán nem meglepő, hogy a nagy divatházak miért tartják fontosnak, hogy ruháik megjelenjenek ezen az eseményen. A sztár és a tervező között általában egy stylist tölti be a közvetítő szerepet, egyezteti az elképzeléseket, szervezi a ruhapróbákat és összegyűjti a kiegészítőket.
Cipőgyűjtemény Kate Young Instagramjáról (@kateyoung)
7. Charlize Theron például 2004 óta a Dior arca, így az esetek 99%-ában a patinás francia divatház kreációit viseli. Az idei piros ruhaköltemény egyszerűnek tűnik, de nem volt könnyű idáig jutni: a színésznő stylistja szerint többször kellett visszaküldeni a párizsi szalonba, míg végül a varrónők tökéletesre alakították.
8. Julianne Moore idén meglehetősen kivételezett helyzetbe került, ugyanis a Chanel általában nem hajlandó átalakításokat végezni egy kifutós ruhán, vele azonban Karl Lagerfeld kivételt tett: a ruha színét, hosszát és számos részletét módosították a színésznő kéréseinek megfelelően. 22 ember, összesen 500 munkaórát tett bele abba, hogy Julianne ruhája elkészüljön.
9. A cégek sokszor hajlandóak fizetni azért, hogy egy-egy menő színésznő viselje a ruháikat, de személyes szimpátiák vagy sokéves, gyümölcsöző együttműködések is állhatnak a háttérben.
10. A tervező választása sokszor diplomácia is: Reese Witherspoon a nagy hagyományokkal rendelkező amerikai céget, az Oscar de le Rentát találta méltónak arra, hogy estélyit készítsenek neki. A divatház élére a közelmúltban új, fiatal vezető tervező került, Amerika üdvöskéje pedig így fejezte ki támogatását felé.
11. Saoirse Ronan nem véletlenül viselt zöldet idén: az ír gyökerekkel rendelkező színésznő hazája iránti szeretetből ragaszkodott a sötétzöld ruhához, amit a Calvin Klein el is készített neki.
12. Kis cégek és független tervezők már csak azért is kerülnek nehezen a vörös szőnyegre egy ilyen jeles alkalommal, mert sokszor hiányzik mögülük az az infrastruktúra, amimiatt a stylistok és sztárok bizalmat szavaznának nekik. Mi van, ha az utolsó pillanatban mégis módosítani kell valamit?
13. A gálára irányuló hatalmas, globális figyelem miatt fontos az is, hogy milyen társadalmi problémákra hívják fel a figyelmet a résztvevők. Leonardo DiCaprio idén a globális felmelegedést emelte ki beszédében, Lady Gaga a szexuális bántalmazás áldozataira hívta fel a figyelmet. Már a jelöltek listájának közzétételekor felmerült a faji diszkrimináció kérdése, ami miatt több fekete művész is távol maradt idén a rendezvénytől.
14. A színésznők annyira tartanak attól, hogy valaki más is hasonló ruhában jelenik meg, hogy általában igyekeznek elérni, hogy az őket öltöztető divatház másnak ne adjon ruhát. Így történhetett, hogy 2016-ban egyetlen Louis Vuitton (Alicia Vikander), Gucci (Brie Larson) és Tom Ford (Margot Robbie) lépett a vörösszőnyegre.