Bejelentkezés
STILER.HU

STÍLER

divat

Info

STILER.HU
/14-teny-amit-nem-tudtal-az-oscar-galarol

14 tény, amit nem tudtál az Oscar-gáláról

Stíler: Olyan személy, aki stílusosan éli mindennapjait, körültekintően választ az aktuális trendek közt. Megjelenése nem unalmas, de nem is hivalkodó

Legújabb twittek

Keresés
hirdetés
youtube
14 tény, amit nem tudtál az Oscar-gáláról
Szerző: Rigó Ági - 2016.02.29. 12:00

Mire fel a nagy felhajtás? Hogyan készülnek a sztárok a nagy napra? Hogyan dől el, hogy ki mit vesz fel? Miért fontos a vörösszőnyeg, és miért számítanak a beszédek? Olvass tovább, ha érdekel a válasz ezekre a kérdésekre!

14 tény, amit nem tudtál az Oscar-gáláról

Az Oscar-díj a nemzetközi filmes szakma legnagyobb elismerése, ezért is olyan hatalmas eredmény, hogy idén egy magyar film, a Saul fia is a díjazottak közé került. A nemzetközi díjazottak közül mindenki Leonardo DiCaprióval van elfoglalva, aki az általános vélekedés szerint már évek óta kiérdemelte az arany szobrocskát – és idén végre meg is kapta. A hosszas várakozás talán neki nem tett jót, de nekünk igen, hiszen fantasztikus meme-ek születtek ebben a témában, nem beszélve a retró számítógépes játékról.

A díjazottak mellett azonban minden évben felmerül a divat kérdése, de a könnyed(nek tűnő) téma mellett komoly társadalmi ügyek is szóba kerülnek. Már láthattátok a Stíler csapatának kedvenceit, összegyűjtöttük a legmenőbb színészeket, és a szépsségtrendekről is volt szó. Jöjjenek hát azok a tények, amelyekről kevesebb szó esik, pedig mindent megmagyaráznak!

1. A díjátadót több száz millióan nézik, a világ 225 országában közvetítik a televízióban vagy online.

2. A rengeteg néző természetesen nem csak néz, kommentel is: 2015-ben 58 millió Facebook poszt és 800 millió Twitter poszt született az Oscarral kapcsolatban.

3. Így aztán az esemény reklámértéke felbecsülhetetlen: egy 30 másodperces reklámszpot 2.2 millió amerikai dollárba, azaz majdnem 627 millió forintba kerül.

4. A készülődés már a gála előtt jóval megkezdődik: a színésznők ilyenkor mindent megtesznek azért, hogy tökéletes formába lendüljenek a díjátadóra. A következő lépés az arc rendebhozatala – speciális kezeléseken vesznek részt, amelyek friss, üde, és ráncmentes végeredményt ígérnek. Már itthon is elérhető a Natura Bissé kezelése, ami az egyik legnépszerűbb Hollywoodban is.


Jessica Chastain és a csapat, aki felkészítette az Oscarra (@elizabethstewart1)

5. Az élő televízió és online megjelenések mellett ez a gála a napi és hetilapok, illetve havi magazinok hasábjain is kiemelt szerepet kap.

6. Így aztán nem meglepő, hogy a nagy divatházak miért tartják fontosnak, hogy ruháik megjelenjenek ezen az eseményen. A sztár és a tervező között általában egy stylist tölti be a közvetítő szerepet, egyezteti az elképzeléseket, szervezi a ruhapróbákat és összegyűjti a kiegészítőket.

Cipőgyűjtemény Kate Young Instagramjáról (@kateyoung)

7. Charlize Theron például 2004 óta a Dior arca, így az esetek 99%-ában a patinás francia divatház kreációit viseli. Az idei piros ruhaköltemény egyszerűnek tűnik, de nem volt könnyű idáig jutni: a színésznő stylistja szerint többször kellett visszaküldeni a párizsi szalonba, míg végül a varrónők tökéletesre alakították.

8. Julianne Moore idén meglehetősen kivételezett helyzetbe került, ugyanis a Chanel általában nem hajlandó átalakításokat végezni egy kifutós ruhán, vele azonban Karl Lagerfeld kivételt tett: a ruha színét, hosszát és számos részletét módosították a színésznő kéréseinek megfelelően. 22 ember, összesen 500 munkaórát tett bele abba, hogy Julianne ruhája elkészüljön.

9. A cégek sokszor hajlandóak fizetni azért, hogy egy-egy menő színésznő viselje a ruháikat, de személyes szimpátiák vagy sokéves, gyümölcsöző együttműködések is állhatnak a háttérben.

10. A tervező választása sokszor diplomácia is: Reese Witherspoon a nagy hagyományokkal rendelkező amerikai céget, az Oscar de le Rentát találta méltónak arra, hogy estélyit készítsenek neki. A divatház élére a közelmúltban új, fiatal vezető tervező került, Amerika üdvöskéje pedig így fejezte ki támogatását felé.

11. Saoirse Ronan nem véletlenül viselt zöldet idén: az ír gyökerekkel rendelkező színésznő hazája iránti szeretetből ragaszkodott a sötétzöld ruhához, amit a Calvin Klein el is készített neki.

12. Kis cégek és független tervezők már csak azért is kerülnek nehezen a vörös szőnyegre egy ilyen jeles alkalommal, mert sokszor hiányzik mögülük az az infrastruktúra, amimiatt a stylistok és sztárok bizalmat szavaznának nekik. Mi van, ha az utolsó pillanatban mégis módosítani kell valamit?

13. A gálára irányuló hatalmas, globális figyelem miatt fontos az is, hogy milyen társadalmi problémákra hívják fel a figyelmet a résztvevők. Leonardo DiCaprio idén a globális felmelegedést emelte ki beszédében, Lady Gaga a szexuális bántalmazás áldozataira hívta fel a figyelmet. Már a jelöltek listájának közzétételekor felmerült a faji diszkrimináció kérdése, ami miatt több fekete művész is távol maradt idén a rendezvénytől.

14. A színésznők annyira tartanak attól, hogy valaki más is hasonló ruhában jelenik meg, hogy általában igyekeznek elérni, hogy az őket öltöztető divatház másnak ne adjon ruhát. Így történhetett, hogy 2016-ban egyetlen Louis Vuitton (Alicia Vikander), Gucci (Brie Larson) és Tom Ford (Margot Robbie) lépett a vörösszőnyegre.