Viszonylag ritkán írunk magyar tervezőkről a Stíleren, de időnként mégis felbukkan olyan újdonság, ami mellett nem mehetünk el szó nélkül. A Prieston jövő tavaszi, Dirty Birdie névre keresztelt kollekciója éppen ilyen.
A Marie Claire Fashion Days keretein belül bemutatott darabok a téli kollekció folytatását képezik. Első ránézésre ég és föld a kettő, közelebbről szemlélve azonban fel lehet fedezni a hasonló megoldásokat. Emellett a tervező, Nagy Noémi mondanivalója is kapcsolódik az előző szezonhoz: míg a Dark Birds önmagunk felfedezéséről szólt, a Dirty Birdie már ennek az elfogadását mutatja.
Bevallom, talán kissé elfogult vagyok, hiszen dolgoztam együtt a tervezővel, de azt gondolom, hogy a fiatal márka által elért eredmények és a ruhák magukért beszélnek. Miért is érdemes tehát követni Noémi márkáját, a Priestont?
Sok hazai tervező bújik a minimalizmus mögé, amikor zsákruhákat varrnak semleges színekből és feketéből. A Priestonnál ilyenről szó sincs, Noémi sosem választja a könnyebb utat. Színek, minták, rafinált szabásvonalak és kézzel varrt részletek teszik egyedivé a ruháit.
A Dirty Birdie azt üzeni, hogy légy bátor, és találd meg önmagad. Nagyon fontos gondolat ez, amivel csak egyetérteni tudok. Elvont, hosszú magyarázatra szoruló művészi bullshit helyett a Prieston mondanivalója világos, és talán a divat egyik legfontosabb alapgondolata.
A Prieston csodás arányban vegyíti a sportos pulcsikat, nadrágokat és pólókat a könnyed, csajos szoknyákkal és blúzokkal. A kettősség ellenére mégis szerves egészet alkot a kollekció, és az egyes ruhadarabok szinte bármilyen kombinációban megállják a helyüket.
Az egyik felsőn olvasható felirat már önmagában is jól hangzik, de Noémit ismerve sokkal többet jelent. A szoknyahosszak vagy derékmagasságok kialakításakor sosem a 2 méteres, gazellatestű szupermodellek lebegnek a szeme előtt, hanem hús-vér nők, akik viselik a ruháit.